תנוחת הכלב

יוגה תנוחת כלב

יוגה תנוחת כלב

תחילתו של חיוך נראה על פניה של תלמידתה בסוף התרגול והיא אמרה בשמחה: "אפילו פעם אחת לא עשינו את הכלב היום! איזה תרגול נפלא!". ואכן, חלק מתלמידי המתחילים מקבלים תשישות כללית למשמע המשפט האלמותי "ובנשיפה נעבור אל הכלב".

תנוחת הכלב (בשמו המלא כלב מביט מטה, או בסנסקריט – אדהומוקהשבאנאסנה) מאתגרת ומחזקת את חגורת הכתפיים, ולפתע אנו עשויים לשים לב שיש שרירים רבים מהיד ועד הגב ואת חלקם לא הרגשנו זמן רב.

גם שרירי אחורי הרגליים עובדים בכלב, הם מתארכים והדבר עשוי להיות נעים במיוחד לשריר התאומים וההאמסטרינג.

העקבים יכולים להגיע לרצפה אם גיד אכילס ארוך מספיק, ומתוך הידיים והרגליים שמנסות להיות ישרות, הגב יכול להיות ארוך ושקט.

קשיים אפשריים:

  • כאמור הקושי העיקרי הוא משקל על הידיים שאינו חלק מחיי היום יום
  • שרירי רגליים אחוריים קצרים מביאים לקושי ביישור הרגליים
  • לגמישים שביננו – קיימת אפשרות לגמישות יתר במרפקים והם עשויים להתיישר יתר על המידה ו"להינעל", במקרה כזה כדאי לשחרר קצת באופן מודע את המרפקים ולכופף אותם קמעה.

טיפים לתרגול נכון:

  • מהחתול נהפוך את כפות הרגליים ובנשיפה נעלה לכלב
  • השתרשות מתחת לכרית של האצבע השנייה
  • סיבוב הזרועות החוצה (רחוק מהגוף) מבלי לכופף את המרפקים
  • במידה והגב התחתון מוקשת כדאי לכופף את הברכיים ובהדרגה ליישר שוב תוך שימת לב שהגב נותר שקט ובעקומת עמוד שדרה אופטימלית

ואריאציות

ניתן לכופף את הברכיים לסירוגין

להרים רגל אחת למעלה ולהתארך מתוך נסיון לשמור על משקל שווה בשתי הידיים

לכופף את הרגל שלמעלה לכיוון הישבן ולפתוח את הגוף החוצה. עוזר להאריך את שרירי הקוואדים וטוב במיוחד לאצנים ורוכבי אופניים

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *